لوئی ویتون - Louis Vuitton

Louis Vuitton
نام برند: 
Louis Vuitton
نوع: 
Division of holding company
موسس: 
۱۸۵۴
صنعت: 
Retail
شعبه مرکزی: 
Paris, France
تعداد کارمندان: 
۱۲۱,۲۸۹ (۲۰۱۴)
تعداد شعبات: 
۳,۷۰۸ (۲۰۱۴)
محصولات: 
Luxury goods

لوئی ویتون مالتیر- یا به اختصار مصطلح تر لوئی ویتون- یک خانه ی مد فرانسوی است که در سال ۱۸۵۴ توسط لوئی ویتون بنیان شد. این لیبل بیشتر به خاطر طرح امضاء های LV (یا در اصطلاع مونوگرام های آن) معروف است. این نوع طرح امضاء در اغلب محصولات لوئی ویتون از چمدان های های لوکس و گران قیمت و یا اجناس چرمی گرفته تا کفش، ساعت، جواهرات، وسائل جانبی، عینک و کتاب های معمولی این برند به چشم می خورد.

خانه ی مد لوئی ویتون یکی از پیشتازان در عرصه ی بین المللی مد و فشن است. محصولات این کمپانی از طریق بوتیک های مستقل، غرفه های اجاره ای فروشگاه های معتبر و نیز وب سایت آن به فروش می رسند.

اقدامات تبلیغاتی
این کمپانی با مهارت بسیار روابط خود را با شخصیت های مشهور گسترش می دهد و دراین راستا از مدل ها و بازیگران مطرحی چون جنیفر لوپز، هایدن کریستنسن و به تازگی آنجلینا جولی در مبارزات تبلیغاتی اش استفاده کرده است. در دوم آگوست ۲۰۰۷ کمپانی لوئی ویتون برخلاف سنت های دیرینه ی خود مبنی بر استفاده از مدل ها و بازیگران بزرگ عمل کرد و در این تاریخ اعلام داشت که قصد دارد از حضور افرادی چون میکائیل گرباچوف - رهبر شوروی سابق - استفی گراف، آندره آقاسی و کاترین دنیو در مبارزات تبلیغاتی اش بهره مند شود. بسیاری از خواننده های رپ از جمله کانی وست (Kanye West) و جوسی جی (Juicy J) از این کمپانی در آهنگ ها و ترانه های خود نام برده اند.

این کمپانی به طور مداوم در کلان شهرها از تبلیغات چاپی بر روی مجلات و بیلبردها استفاده می کند. گفتنی است که این برند سابقاً برای مبارزات تبلیغاتی خود به رسانه های خاصی وابسته بود و ستاره های سرشناسی چون استفی گراف، آندره آقاسی، ژیزل بوندچن (Gisele Bundchen) و کاترین دنیو در این تبلیغات حضورداشتند. 
آنی لیبویتز (Annie Leibouitz) عکاس این مجموعه بود. با این وجود، آنتوان آرنولت (Antoine Arnault) مدیر بخش ارتباطات این کمپانی به تازگی تصمیم گرفته است تا به دنیای تلویزیون و سینما وارد شود: آگهی های کوتاه تبلیغاتی به ۱۳ زبان زنده ی دنیا تبدیل می شوند و اینها هستند که درون مایه های این عرصه را تشکیل می دهند. "زندگی چه سرنوشتی را برایتان رقم خواهد زد؟" این اولین تبلیغ کمپانی لوئی ویتون بود که برونو آولین (Bruno Aveillan) کارگردان خوش آوازه ی فرانسوی کارگردانی آن را برعهده داشت. 

محصولات
تولیدات این کمپانی از قرن نوزدهم به همان ترتیب باقی مانده است و تغییر نکرده است. چمدان ها هنوز هم دست ساز هستند. با این وجود و با در نظر گرفتن دنیای امروز مد ساخت چمدان ها و صندقچه های این برند در عصر حاضر به این ترتیب می باشد: 
صنعت گران چرم و برزنت را آماده کرده و میخ های کوچکی را در قالب آن ها استفاده می کنند، سپس قفل های ضد سرقت را در آن ها به کار می برند. برای امنیت بیشتر این قفل ها ۵ رقمی و از جنس برنج می باشند، همچنین طوری طراحی شده اند که تنها یک کلید (که آن هم دست ساز است) برای کل قسمت های چمدان یا صندوقچه مورد استفاده داشته باشند. چهار چوب چوبی هر صندوقچه از جنس بلوت ۳۰ ساله درست می شود وعلاوه برآن این چوب ها حداقل به مدت ۴ سال برای فرایند خشک کردن در انبارها نگه داری می شود. هر صندوقچه دارای شماره سریال است و ساخت هر عدد بیش از ۶۰ ساعت طول می کشد. زمان لازم برای ساخت هر چمدان سفری نیز دست کم ۱۵ ساعت است.

در بسیاری از محصولات این کمپانی از امضای بران دامیر (Brown Damier) و مونوگرام کانواس (Canvas) استفاده می شود که هر دوی آن ها از اواخر قرن نوزدهم در این محصولات حضور داشته اند و از مواد تولیدی شان در این محصولات استفاده می شد. لازم به ذکر است که تمام محصولات این کمپانی حروف LV را برروی خود دارند. 

علاوه براین، این محصولات از طریق فروشگاه های لوئی ویتون در سراسر جهان به فروش می رسد و از این طریق کیفیت و قیمت گذاری آن ها کنترل می شود. به این ترتیب LV قادر است تا از ورود محصولات تقلبی به بازارهای توذیع حوزه ی عملیاتی خود جلوگیری کند. علاوه براین، لوئی ویتون محصولاتش را از طریق سایت رسمی این برند louisvuitton.com توزیع می کند. 

یک فروشگاه کره ای خرده فروشی خدمات مسافرتی با نام شیلا دیوتی فری (Shilla Duty Free) در مرحله ی انعقاد یک قرارداد با لوئی ویتون قراردارد. اگر این اتفاق بیوفتد کمپانی لوئی ویتون تا سال ۲۰۱۱ اولین فروشگاه تاریخ خود را در فرودگاه تاسیس خواهد کرد. این فروشگاه قرار است در فرودگاه بین المللی Incheon سئول افتتاح شود.

برند
برند لوئی ویتون و امضای حروف اول اسم و فامیل او LV درمیان با ارزش ترین برندهای دنیا قرار دارند. طبق بررسی های عمل آمده توسط کمپانی میلوارد بران (Millward Brown) در سال ۲۰۱۰ این برند در رده ی بیست و نهمین برند باارزش دنیا قرارگرفت، درست پس از ولزفارگو (Wells Fargo) و قبل از ژیلت (Gillette). ارزش این برند نیز ۱۹.۷۸۱ میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است. 

همچنین طبق آخرین بررسی های کمپانی Millward Brown Optimor که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد برند لوئی ویتون باارزشی بالغ بر ۲۴.۳ میلیارد دلار برای ششمین سال پیاپی در رده ی اول ِ ده برند قدرتمند اول دنیا قرارگرفت. همچنین لازم به ذکر است که ارزش این کمپانی بیش از دو برابر برند دوم در این رده بود. 

این کمپانی به علت وجه ی کاملاً خاص و متفاوتی که دارد بیشتر از هر برند دیگر مورد تقلید قرارگرفته و نمونه های تقلبی آن به وفور در بازار یافت می شود. جالب اینجاست که طرح Canvas با هدف جلوگیری از تولید تقلبی این برند بروی محصولات آن ایجاد شده است. در سال ۲۰۰۴ اتحادیه ی اروپائی گزارش داد که میزان کالاهای تقلبی توقیف شده با این مارک ۱۸ درصد کل محصولات توقیفی این کمپانی بوده است. 

مسئله ی تولید کالاهای تقلبی برای لوئی ویتون از اهمیت بالایی برخوردار است و به این منظور گروهی از وکلا و کمیته های ویژه ی بررسی در خدمت این کمپانی قراردارند و به این ترتیب متخلفین در دادگاه های سرتاسر دنیا به طور مستمر مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند. لوئی ویتون همه ساله در حدود نصف بوجه ی بخش ارتباطاتش را به پیگیری این مسائل اختصاص می دهد. شرکت اصلی این کمپانی علاوه بر این افزود:" دست کم ۶۰ نفر در سطوح مختلف و با مسئولیت های متفاوت به صورت تمام وقت کار می کنند تا ازهرگونه جعل و تقلب در کالا ها جلوگیری به عمل آید و در این راستا می کوشند تا ازطریق همکاری با یک شبکه ی گسترده از وکلا و مامورین تحقیق به این مهم نائل آیند. در این راستا کمپانی لوئی پخش و توذیع محصولاتش را کنترل می کند. 

تا پیش از دهه ی ۸۰ محصولات این کمپانی از طریق فروشگاه های بزرگی چون Neiman Marcus و Saks Fifth Avenue به فروش می رسید اما امروزه محصولات لوئی ویتون عمدتاً از طریق بوتیک های معتبر و شناخته شده در دسترس هستند که در این بین چند استثناء کوچک وجود دارد. این بوتیک ها عمدتاً در مراکز و مناطق فروش مفرح و نیز در فروشگاه های لوکس تأسیس می شود. همچنین گفتنی است که این بوتیک ها به صورت مستقل کار کرده و مدیران و کارمندان خود این برند آن ها را اداره می کنند و درنتیجه جدای از خود فروشگاه ها فعالیت می کنند. علاوه براین کمپانی LV اخیراً یک فروشگاه آنلاین از طریق وب-سایت اصلی خود کمپانی راه اندازی کرده است که در واقع یک مسیر مطمئن جهت فروش محصولاتش محسوب می شود.